Speciale nieuwsbrief 10 jaar Los Niños

Het is zover. De officiële aankondiging van het 10-jarig bestaan van Los Niños in Nederland op 22 april a.s.

Er is veel werk verricht door onze doegroep leden in Nederland om dit jubileum tot een succes te maken. En als u daarbij aanwezig kunt zijn dan is het zeker een succes. We zullen een tipje van de sluier oplichten over het programma, maar nog niet alles prijsgeven. Het programma ziet er als volgt uit:

vanaf 11.00 uur: Ontvangst met een kopje koffie en cake
13.00 uur: Officiële opening met gastspreker Mario Coolen van Solidaridad met een bijzonder verhaal over de Maya´s in 2012
13.45 uur: Optreden TiKiKo kinderkoor
14.30 uur: Folkloristische dans van Chapines de Corazón
15.00 uur: Bijzondere veiling
16.00 uur: Optreden Cantamos, die een warme sfeer met Zuid-Amerikaanse klanken ten gehore brengen

Er zijn lezingen, een kinderboekenschrijver die voor gaat lezen uit eigen werk, een kinderhoek, spulletjes uit Guatemala te koop, oud-vrijwilligers die u graag informeren over het land waar zij gewerkt hebben, filmpjes, eten en drinken. Genoeg ingrediënten om u allemaal in Guatemalteekse sferen te brengen en een fijne dag te bezorgen.

Wat betreft de veiling willen wij u al een beetje prikkelen. Er zijn bijzondere veilingstukken en er is voor ieder wel wat wils. Dus mis het niet. We zorgen voor machtigingskaarten om daarmee uw veilingstuk gemakkelijk aan te kopen.

Veilingmeester Hidde Kuiper zal proberen uit alles het beste bod te krijgen zodat de kas van Los Niños weer goed aangevuld kan worden.

In de veiling hebben we onder andere:
1. Vliegtickets naar Sint Petersburg
2. Een ballonvaart
3. Diverse boottochtjes in verschillende steden/plaatsen
4. Een kleine, maar gevarieerde collectie aan foto's, schilderijen en litho´s en nog heel veel meer.

Ongeveer 2 weken voor de jubileumdag komen de veilingitems met plaatjes op de Facebook pagina van Los Niños te staan. U kunt de pagina bezoeken door op onze website http://www.losninos.info/ op de homepage op F (van Facebook) te klikken.

Deze jubileumdag is een mooie gelegenheid om te komen met kinderen, vrienden en bekenden om (hernieuwd) kennis te maken met het werk van Los Niños. Ana-Maria zal namens het team Guatemala aanwezig zijn.

Viering 10 jarig bestaan Los Niños in Guatemala
Op vrijdag 9 maart was het zover. Het 10-jarig bestaan van Los Niños werd gevierd n Guatemala met de kinderen uit de educatieprojecten. Al vroeg stonden alle vrijwilligers paraat om de handen uit de mouwen te steken. Op een prachtig groot terrein in Antigua werd alles versierd met ballonnen en zelfgemaakte decoraties door de verschillende projecten.

Om 13.00 uur kwamen de bussen met enthousiaste leerlingen aan. In totaal 500 kinderen, die stonden te springen om fanatiek aan de slag te gaan tijdens de sport- en spelmiddag. Na genoten te hebben van een heerlijke lunch mochten ze zich daarna volop uitleven. De kinderen kregen allemaal een t-shirt van de stichting in de kleuren rood, wit, blauw en oranje. Dat gaf letterlijk veel kleur aan deze zonnige dag.

Als afsluiting trad er nog een percussie band op die met hun opzwepende muziek de kinderen flink in beweging kreeg. Moe maar zeer voldaan gingen ze allemaal weer in de bussen naar huis met nog wat lekkers voor onderweg.
Vooral aan Christel veel dank voor het organiseren van deze onvergetelijke dag.

Geniet van de fotoreportage die we van die dag gemaakt hebben.

[tellfriend]