Nieuwsbrief Los Ninos Guatemala

Juni 2007

Lieve mensen,

Er is weer nieuws van Los Niños!

Virginie Roussel versterkt team Los Niños

Allereerst willen we graag Virginie Roussel aan u voorstellen, onze nieuwe vrijwilligerscoördinator hier in Guatemala. Ze heeft eerst een aantal maanden op school in Alotenango lesgegeven, voordat ze zich sinds mei heeft ontfermd over de vrijwilligers. Het is een geweldige meid en we zijn heel blij met deze versterking uit Antwerpen! Virginie woont samen met haar verloofde, Evert, in Antigua. Zie ook: http://www.stichtinglosninos.nl/ln_mensen.html.

Feestdag Los Niños in Guatemala

Niet alleen in Nederland gaan we het 5 jarig bestaan van Los Niños vieren, maar natuurlijk ook hier in Guatemala. En wel op 12 juli. Alle kinderen, leraren, mensen betrokken bij de projecten komen naar een buitenterrein, dichtbij Antigua, waar allerlei spelletjes zijn voor de kinderen, georganiseerd door de vrijwilligers – en als extra feest springkussens. Daarna is er een lunch, waaraan alle projecten bijdragen (brood gebakken door de vrouwen van Chocantariy, groentes uit Chimachoy, pepian – een traditioneel vleesgerecht met zoete pindasaus – uit Santiago Zamora, rijst uit Alotenango).

Dankzij de inzet van de vrijwilligers hier hebben we deze dag volledig gesponsord gekregen!

800 broodjes voor opening bakkerij Chocantariy

We hebben een zeer geslaagde opening gehad van de bakkerij in Chocantariy op 12 mei. Voor deze gelegenheid hadden de vrouwen de hele nacht ervoor 800 broodjes gebakken en ze smaakten buitengewoon goed, dankzij de training die zij het afgelopen half jaar hebben gekregen. Deze bakkerij speelt een cruciale rol in het leven van deze vrouwen, veelal weduwen, die nu in hun eigen onderhoud kunnen gaan voorzien en boven de bakkerij een kinderopvang willen gaan runnen. Kijk voor de foto’s van de opening op http://www.stichtinglosninos.nl/ln_foto_chocantariy.html.

Kinderen met ambitie

Een kleine anekdote. Alice geeft Engelse les aan de basico-leerlingen (middelbare school) in Alotenango. De laatste keer zei een van de jongens tegen haar: “Juf, ik wil net zoals u Engels kunnen spreken, dan word ik ook toerist!” - wat voor een leerling uit Alotenango, waar men zelden buiten het dorp komt, een hele mooie ambitie is!

Foto’s Moederdag en Vaderdag

Tot slot hebben we een aantal foto’s voor u verzameld van Moederdag (10 mei) en Vaderdag (zaterdag 16 juni jl.) zoals gevierd op school in Alotenango. Dit zijn heel belangrijke feestdagen voor de kinderen en hun ouders, opa’s en oma’s, in een land waar de kinderen veel (meer) steun van hun opvoeders kunnen gebruiken. U vindt de foto’s op http://www.stichtinglosninos.nl/ln_foto_alomoederdag.html.

Heel hartelijk dank vanuit Guatemala voor uw steun! We blijven op uw hulp rekenen om onze activiteiten te realiseren en de kinderen hier een betere toekomst te bieden.

We hopen u te ontmoeten/begroeten op zondag 23 september bij de viering van 5 jaar Los Niños in Tilburg!

Warme groet,

Ana-Maria, Alice en Virginie

P.S. Voor de viering van het 5 jarig bestaan in Nederland, zoekt onze sponsorcommissie nog contact met mogelijke sponsors van drukwerk, fotovergrotingen, drankjes en versnaperingen. Mocht u dit of iets anders willen bijdragen aan deze feestdag, kunt u contact met hen opnemen via 5jaarlosninos@gmail.com

De vooraankondiging voor de viering van het 5 jarig bestaan van Los Niños in Nederland vindt u op:

Foto: Twee leerlingen uit Alotenango doen een clowns-act op Vaderdag. Ze hebben hun clownskleding zelf gemaakt.

Stichting Los Niños
9a Calle Oriënte 4B